Ante los numerosos testimonios que estamos recogiendo de múltiples centros y tras ser conocedores de la situación que se está viviendo en el IES La Morería de Mislata, ANPE presentó ante la Junta de Personal de Valencia una resolución para denunciar la falta de apoyo de la Conselleria para una inclusión educativa con garantías. Dicha resolución, que reproducimos a continuación, fue aprobada por unanimidad.
La JPDNU de València denuncia la falta de recolzament de la Conselleria per a una inclusió educativa amb garanties.
La realitat educativa actual requereix professionals que puguen donar resposta a situacions complexes i per a les quals els centres educatius no estan preparats, en concret la situació que volem tractar és l'assetjament escolar. És una realitat que s’està donant i que desborda el sistema educatiu. Els centres educatius s’enfronten a una sèrie de problemes que són el reflex de la societat en la que vivim, la qual es presenta cada vegada més complexa i diversa. Un exemple són els problemes derivats de la convivència i el conflicte escolar, i en concret parlem de les agressions dels estudiants cap als docents i cap a companys: faltes de respecte i agressions verbals, fins a l’agressió física.
A continuació vaig a relatar el que està passant a l’IES LA MORERIA de Mislata: comença el curs i el dia 13 de setembre un alumne s'enfronta a un altre durant la sessió de lectura i estan a punt d'arribar a les mans. Passen dos dies i aquest mateix alumne s'enfronta amb una professora i se li obri expedient i es notifica al PREVI que necessitem ajut amb aquest alumne. Quan s'incorpora de nou al centre, passen cinc dies lectius, l'alumne dona diversos cops de puny al cap a un altre alumne del seu grup en sortir de classe, se li torna a obrir un altre expedient, el centre torna a notificar al PREVI que havien sol·licitat ajuda i es tenen diverses reunions i els donen recomanacions per millorar la situació. Es crea un protocol de actuació amb ell, se sol·liciten altres mesures però els diuen que són impossibles per no tindre informe de la USMIA. El centre es posa en contacte perquè li avancen la visita. Passen set dies lectius, després de incorporar-se de nou i l'alumne li pega un cop de puny a un altre alumne durant la classe de música i en caure a terra li dona diverses puntades de peu, se li obri altre expedient. Durant les vacances el visiten a la USMIA i li donen medicació però no porten cap informe al centre i la comunicació amb la família és molt complicada perque no parla castellà. Tot just tornar de vacances intenta generar altre problema. S'envia notificació a la Direcció General de Inclusió explicant la situació.
És evident que molts són els problemes, dificultats, necessitats i obstacles que planteja l’educació a dia de hui dia i ens trobem desemparats incapaços de resoldre’ls. Els centres educatius som incapaços per sí mateixa de gestionar algunes dificultats de convivència que es donen en el seu interior tan greus com aquesta i, en el millor dels casos, troba límits normatius i de concepció quan pretén estendre la seva acció més enllà de l’entorn escolar.
La JPDNU denuncia la falta de resposta i de suport per part de l'administració Direcció General de Inclusió per poder garantir una ensenyança de qualitat.
El IES La Morería nos ha hecho llegar un manifiesto suscrito por una mayoría de los integrantes de su claustro que refleja claramente la situación y las condiciones en las que se ven obligados a trabajar en muchos centros educativos. Podéis leer el manifiesto en el fichero adjunto que encontraréis al final de la noticia.
ANPE exige nuevamente una respuesta urgente y efectiva de la Conselleria que resuelva esta problemática y de apoyo a todos los centros que requieren de medios para poder llevar a cabo una inclusión educativa real, efectiva y con garantías.